INFOLINKA02 32 22 10 10

 

 

Pomoc a často kladené otázky

 

 

Potrebujete pomoc s reklamou na internete? Vyhľadajte odpovede na vaše otázky v jednej z nasledovných kategórií.

 

 
 

Kto sme?

 

Etarget je reklamná sieť, ktorá na internete vyhľadá potenciálnych zákazníkov vašej firmy a privedie ich na vašu firemnú webstránku.

Etarget na stránkach ako Sme.sk, Topky.sk, Markíza.sk, Etrend.sk, Pluska.sk a ďalších viac ako 1 000 slovenských stránkach umiestňuje reklamu svojich inzerentov. Textové PPC reklamy sa zobrazujú bezplatne, platí sa až za záujem potenciálnych zákazníkov, teda až po kliknutí návštevníka na reklamu. Bannerová reklama je spoplatnená za 1000 zobrazení, pričom za kliky už neplatíte.

 

Aké druhy reklamy ponúka ETARGET?

 

1.      PPC textové reklamy – sú tradičné reklamy s textom na tri riadky a malým obrázkom, ktoré sa zobrazujú v skupinkách odkazov alebo samostatne v inovovanom a zväčšenom formáte, keď má fotka či obrázok v reklame dominantné postavenie a pripomína banner, plocha na text a adresu prekliku však ostáva a aj spôsob platby (platí sa za kliky a zobrazenia sú zadarmo) je rovnaký ako pri menších formátoch PPC reklám.

 

Čo sledovať v štatistikách:

  • Miera prekliku, teda pomer kliknutí a zobrazení – CTR v percentách
  • Priemerná cena za klik (CPC)

 

2.      Bannerová a video reklamatieto typy reklamy sú označované aj ako display reklama (vizuálna reklama), keďže niektorých konzumentov reklamy upúta skôr obrázok alebo video ako text, výdavky do display reklamy vo svete aj na Slovensku neustále rastú a display reklamu si obľúbili aj menšie firmy či drobní inzerenti. Výhodou bannerovej reklamy sú rôzne formáty, dobré pozície na stránkach a väčšia interaktivita, ktorá zvyšuje pozornosť užívateľa (môžu byť pohyblivé, dokonca aj 3D). Súčasťou bannerovej reklamy je aj call-to-action tlačidlo, ktoré nabáda užívateľa k akcii (napr. kúpiť, súťaž, zaregistrovať sa, kontaktujte nás, viac info a pod.). Rozdiel oproti textovej reklame je  tiež v spôsobe platby, v tomto prípade sa platí za 1000 zobrazení a kliky sú zadarmo.

 

Čo sledovať v štatistikách:

  • Miera prekliku, teda pomer kliknutí vs. zobrazení – CTR v percentách
  • Priemerná cena za 1 000 zobrazení (CPM)
  • Úspešnosť licitácieje dôležitý parameter pri sledovaní výsledkov vašej display reklamy (bannerov, videa) udávaný v percentách. Čím vyššie percento máte, tým viac sú vaše reklamy konkurencieschopné z hľadiska ponúknutej ceny za 1000 zobrazení.

 

3.      Reklama v mobilných zariadeniachpri nastavovaní kampane máte možnosť zvoliť, na akých zariadeniach sa budú zobrazovať vaše reklamy. Vďaka tomu sa môžete priblížiť svojej cieľovej skupine a osloviť aj tých, ktorým sú bližšie mobilné zariadenia ako smartfón alebo tablet. Keďže počet užívateľov mobilného internetu neustále rastie, prirodzene sa zvyšuje aj dopyt po mobilnej reklame.

 

Zobrazovanie reklamného odkazu naraz na viacerých portáloch

Stačí, aby ste si vytvorili len jeden odkaz v našom systéme, ktorý zabezpečí, že sa vaša reklama bude zobrazovať na viac ako 1 000 slovenských stránkach, v najväčšom vyhľadávači Google a na sociálnej sieti Facebook.

 

Etarget je cielená reklama

Etarget ponúka viacero možností cielenia vašej reklamy. Podľa toho, ktoré si zvolíte, náš systém zobrazuje reklamu len na vybraných stránkach alebo vybraným užívateľom.

  • cielenie na obsah: plošné cielenie, záujmové publiká, cielenie podľa kľúčových slov (len PPC reklamy), cielenie podľa stránok (len bannery) cielenie podľa kategórie stránok
  • cielenie na užívateľa: retargeting, dynamický retargeting, mapa soc-demo, biznis retargeting, gender cielenie

 

Kedy platíte za kliky a kedy za zobrazenia

PPC reklama sa  zobrazuje bezplatne, platíte až za záujem potenciálnych zákazníkov, teda až keď kliknú na reklamu. Bannerová reklama je spoplatnená za 1000 zobrazení, ale za kliky neplatíte. Viac o cenách sa dozviete tu.

 

Jednoduchosť zadávania reklamy

Reklamy v sieti ETARGET si rýchlo a ľahko vytvoríte sami po zaregistrovaní a získaní prístupu do svojho zákaznického konta.Nepotrebujete posielať žiadne objednávky ani nikomu telefonovať a nemusíte čakať na aktiváciu. Na spustenie kampane vám stačí minimálne dobitie kreditu sumou 60 EUR a ak využijete najrýchlejšiu možnosť platby kartou, inzerovať môžete začať už o pár minút. 

Aktuálne štatistiky, možnosť plne ovládať celý priebeh kampane

  • Nonstop prístup do konta prihlásením sa pomocou loginu a hesla
  • Možnosť ľubovoľne si upravovať reklamy, texty a obrázky
  • Prístup k priebežne aktualizovaným štatistikám úspešnosti kampane, presný prehľad, koľko užívateľov reklamu videlo a koľko na ňu kliklo. Štatistiky sú aktualizované každé 2 hodiny.

 

Etarget pre rôzne marketingové potreby

Reklamu na internete Etarget môžete využiť v mnohých situáciách. Či už chcete predávať produkty, zvýšiť povedomie o vašej značke alebo zväčšiť vašu e-mailovú databázu.

Prečo inzerovať priamo cez reklamnú sieť Etarget

  • Jednotné zadávanie reklamy.Reklamu zadáte na jednom mieste, a zobrazí sa na niekoľkých desiatkach až stovkách stránok.
  • Cielenie.Reklamná sieť vyberie presne tie miesta, kde sa vyskytujú vaši zákazníci.
  • Prehľadné reporty.Na jednom mieste získate prehľad o prínose vašej reklamy.

 

Ako začať inzerovať v Etargete?

Stačí sa zaregistrovať na tu.

Systém je jednoduchý a prehľadný, vytvorenie prvej PPC reklamy vám potrvá len pár minút. Potrebujete obrázok veľkosti 488x256 px a text na tri riadky (110 znakov), ktorý najlepšie vystihuje váš produkt alebo službu. Súčasťou textového odkazu je aj adresa vašej webstránky, ktorá sa bude zobrazovať v peknom tvare.

 

Nevlastním žiadnu firmu, môžem sa registrovať?

Áno, táto služba je dostupná aj pre fyzické osoby. Do kolónky "názov spoločnosti" v tomto prípade zadajte vaše meno a priezvisko.

 

Kde konkrétne sa zobrazuje reklama Etarget?

Reklama Etarget sa zobrazuje na viac ako 1 000 slovenských internetových médiách, komunitných stránkach, vyhľadávačoch, katalógoch a záujmových stránkach. Medzi najznámejšie patria: Pluska.sk, Sme.sk, Topky.sk, Etrend.sk a mnohé ďalšie.

 

V ktorých krajinách je možné inzerovať cez Etarget?

Etarget pracuje v siedmich európskych krajinách.

Zoznam krajín: (po kliknutí na krajinu sa vám otvorí stránka Etargetu v príslušnom jazyku) 


Slovensko
Česko
Maďarsko
Chorvátsko
Srbsko
Rumunsko
Bulharsko

 

Ako Etarget vyberá reklamy k článkom?

Systém Etarget automaticky analyzuje články, pri ktorých sa nachádzajú reklamné plochy Etarget. Etarget porovná článok s ponukou inzerentov a k článku umiestni tie najvhodnejšie reklamy. Celý tento proces trvá len niekoľko milisekúnd. 

Odkaz pre daný článok vyberá Etarget spomedzi niekoľko desiatok  inzerentov aukčným spôsobom. Pri výbere Etarget zohľadňuje najmä tri faktory: 

  • relevantnosť kľúčových slov;
  • (mieru prekliku);
  • cenu za kliknutie/1000 zobrazení.

 

Čo je to časový rozvrh zobrazovania?

Etarget ponúka možnosť určiť časový rozvrh zobrazovania odkazov. Časový rozvrh zabezpečí, aby sa vaše odkazy zobrazovali iba v určitom, vami určenom čase.

Aby sa odkazy zobrazovali iba v určitý čas, je potrebné nastaviť presné intervaly v tabuľke. V čase, kedy sa odkazy nemajú zobrazovať, budú automaticky pozastavené.

Túto možnosť odporúčame využiť najmä vtedy, ak chcete, aby vás zákazníci kontaktovali. Je zbytočné, aby reklama bežala vtedy, keď nikto nie je v kancelárii.

 

Ako vytvoriť ideálny odkaz?

Ideálny odkaz by mal byť v prvom rade pútavý a atraktívny pre vašich potenciálnych zákazníkov. Preto by sa mal jeho obsah čo najviac zhodovať s vami ponúkaným produktom, či službou, ktorú zákazníci nájdu na vašich webstránkach.

Ako kľúčové slová zvoľte tie slová, ktoré sú čo najviac relevantné k vami ponúkanému produktu. Ak ponúkate napríklad chladničky, tak ako produktové slová zvoľte napríklad slová chladnička, chladnička s mrazničkou, mrazák, chladenie potravín, biela technika, chladenie jedál, atď.

Ceny za kliknutie následne nastavíte podľa vašich možností.

 

Ako vytvoriť ideálny odkaz - retargeting

Ideálny odkaz by mal byť v prvom rade pútavý a atraktívny pre vašich potenciálnych zákazníkov. Preto by sa mal jeho obsah čo najviac zhodovať s vami ponúkaným produktom či službou, ktorú zákazníci nájdu na vašich web stránkach.

Vďaka retargetingu oslovujete ľudí, ktorí už navštívili vašu webstránku. Preto odkaz napíšte tak, aby vás a vaše produkty či služby zákazníkovi pripomenul. Ak máte napríklad spustenú kampaň na konkrétny produkt, aj odkaz s retargetingom píšte na ten istý produkt.

Ak máte na stránke viac retargetingových kódov (napr. viaceré produkty), prispôsobte tomu aj odkazy, ktoré sa k týmto kódom viažu.

 

 
Slovník pojmov

PPC

alebo platba za kliknutie je forma spoplatnenia kontextovej reklamy a reklamy vo vyhľadávačoch. Inzerent neplatí za zobrazenie reklamy, ale až vtedy, keď potenciálny zákazník klikne na jeho reklamu a dostane sa tak na firemnú webstránku.

Iné názvy: pay-per-click, CPC, cost-per-click

CPM - cost per mile alebo cena za tisíc zobrazení

Cena bannerovej reklamy sa počíta za 1000 zobrazení. V nastaveniach si volíte cenu CPM, ktorá je vnímaná ako vaša najvyššia ponuka v aukcii priestoru v reálnom čase. Sami sa rozhodnite, koľko za vašu kampaň zaplatíte a definujte intenzitu ako aj zásah vašej kampane.

 

CTR (z angl. Click Through Rate, miera prekliku)

je medzinárodne používaný štandard merania online reklamy. Uvádza sa zvyčajne v percentách a odpovedá na otázku: Koľko percent ľudí, ktorí videli moju reklamu, na reklamu aj kliklo?“ 

Príklad:
CTR 0,3 znamená, že z tisíc zobrazení reklamy na ňu klikli traja užívatelia.

Pri reklame vo vyhľadávačoch ani pri kontextovej reklame neplatí inzerent za jej zobrazenie. Zaplatí až vtedy, keď na jeho reklamu niekto klikne.

 

RTB - je aukčný model nakupovania reklamy

Nakupujú sa jednotlivé zobrazenia užívateľom – impresie vo viacerých reklamných sieťach v reálnom čase. Nákup prebieha v zlomku sekundy medzi tým, ako sa vám stránka zobrazí, a zobrazením reklamy na monitore.

 

Programmatic

je automatizovaný spôsob nakupovania mediálneho priestoru cez digitálne platformy. Tento spôsob nahrádza tradičný priamy spôsob nakupovania reklamy cez vyjednávanie a priame objednávky.

 

Banner

je typický formát display reklamy, ktorá oproti textovej reklame využíva obraz, video a zvuk. Ponúkame bannery rôznych veľkostí a tvarov, bližšiu špecifikáciu bannerov nájdete tu. Typické pre bannery je, že sa platí za 1000 zobrazení a kliky sú zadarmo. Špecifikum bannerov je aj call-to-action tlačidlo, ktorým môžete doviesť užívateľa k akcii (používajú sa výrazy jako napr. akcia, registrácia, mám záujem, viac info, kúpiť, súťaž a pod.). Bannery sú vhodné na zvýšenie povedomia o značke, launch nových produktov, značiek či služieb, sú veľmi viditeľné a dosahujú tie najlepšie pozície na stránkach. Viac o bannerovej reklame sa dočítate tu.

 

PPC textová reklama

pay per click reklama je textová reklama, ako už z názvu vyplýva, spoplatnená na klik, pričom zobrazenia tejto reklamy sú bezplatné. Výhodou PPC reklamy je, že obsahuje malý obrázok a dostatočný priestor na text (30 znakov pre nadpis + 40 znakov pre popis - 1. riadok reklamy + 40 znakov pre popis - 2. riadok reklamy), v ktorom môžete produkt predstaviť a vzbudiť záujem. Súčasťou PPC reklamy je aj odkaz na vašu stránku v peknom tvare, takže užívateľ presne vie, na akú adresu sa preklikne, čo zvyšuje dôveryhodnosť reklamy. Tradične sa využíva cielenie podľa kľúčových slov, ale Etarget ponúka aj viacero iných cielení, vrátane retargetingu, ktorý je v rámci produktu PPC reklamy počas 7 dní automatický a zadarmo.

 

Remarketing (retargeting)

je reklamná technika využívaná na internete, vďaka ktorej zobrazíme reklamu iba návštevníkom vašej stránky. Reklamu zobrazíme na stránkach, ktoré sú pripojené k reklamnému systému Etarget.

 

Kľúčové slová

sú výrazy, ktoré slúžia na cielenie kontextovej reklamy a reklamy vo vyhľadávačoch. Ak si zvolíte cielenie na kľúčové slová, zadajte do systému jedno alebo dvojslovné výrazy, ktoré vystihujú váš produkt a záujmy vašich zákazníkov. To nám umožní umiestniť váš textový odkaz na také webstránky na internete, ktoré pravdepodobne navštevujú vaši potenciálni zákazníci. Odporúčame cieliť minimálne na 20 kľúčových slov, ale optimálny počet je 50 a viac.

 

 
Nenašli ste odpoveď na vašu otázku? Kontaktujte nás. Sme vždy pripravení pomôcť vám alebo odpovedať na vaše otázky.
Slovník pojmov
    


Kontakt

ETARGET SE Pribinova 25 811 09 Bratislava IČO: 35 807 113 IČ DPH: SK2020258757

obchod@etarget.sk

+421 2 32 22 10 10